søndag 12. april 2009

Påskedagen

I dag var det tidlig opp å hoppe for å spille i kirken. En organist på skolen ringte meg her for en uke siden og ville ha meg med å spille på påskegudstjenesten i dag litt utenfor göteborg.

Det tok en 20 minutters tid å reise hjemmefra til kirken, vi spillte igjennom noen salmer og to sanger med en sanger (også fra skolen) før vi tok en fikapause før gudstjenesten. da det var 5 minutter igjen til takeoff spurte organisten om presten hadde pratet med meg angående en fanfare som skulle åpne hele seansen, noe han ikke hadde, så vi løp for å finne presten som i det han så meg spurte: "Kan du spille en fanfare?", jeg varte "ja!" og så var det klart.

Vi forflyttet oss til galleriet jeg og organisten og ventet på signal fra presten til å spille min lille fanfare. Da fanfaren (ett velkjent gardesignal) var vell overstått starter presten: "Ja det var vel en fin måte å innvie det nye toalettet i kirken på, vel?"

Så i dag har jeg altså innviet ett toalett! Er det ikke plast-awards så er det invigelser av toalett. hva blir det neste?

1 kommentar:

  1. Björn. Din blogg är lika färgglad som dina skjortor. Jag vill också inviga toaletter. Jag brukade skriva historier om sånt på ungdomsskolen.

    SvarSlett

 
Tilpasset søk